Subject: Vs: Postimees palub vastata küsimustele
From: "RA Kommunikatsioon" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Apr 2025 13:53:02 +0300

Tere!

Ravimiameti poolt vastab sisse-ja väljaveo büroo spetsialist Anita Tuula.

„Doloproct 1 mg/40 mg rektaalsuposiitidel ehk ravimküünaldel on tõepoolest
tarneraskus alates möödunud aasta juulist. Tarneraskus on seotud ravimi
toimeaine fluokortoloon tootja vahetumisega ja mure on tekkinud mitmetes
riikides. Seoses tootja vahetumisega muudeti ravimi müügiloa andmeid.
Selleks, et patsiendini jõuaks ohutu ja kvaliteetne ravim, oli turustamise
jätkamiseks vaja ka teiste riikide pädevate asutuste hinnangut uue tootja
sobivuse kohta. Muudatus on tänaseks kinnitatud ja müügiloa hoidja
prognoos konkreetse ravimi tarnete taastumiseks Eestis on aprilli
keskpaik. Seega on oodata pikalt kestnud tarneraskuse peatset lõppu.

Tarneraskuse leevendamiseks on Ravimiamet lubanud kasutada sama
toimeainete kombinatsiooniga ravimküünlaid, mis on registreeritud mõnes
teises Euroopa riigis. Ravimi tarned on toimunud, kuid saadavalolevad
kogused ei kata kogu vajadust, sest ka teistes riikides ravimit napib.

Patsiendid peaksid ravi jätkamiseks pöörduma oma arsti poole, kes saab
määrata asenduseks sama näidustusega mõne teise saadaoleva ravimi.
Saadaval on sama toimeainete kombinatsiooni sisaldav rektaalkreem ning
sarnase toimemehhanismiga raviaineid tsinhokaiini ja hüdrokortisooni
sisaldavad ravimküünlad.

Viimane info tarneraskuste kohta on jälgitav
<https://www.ravimiregister.ee/PublicHomePage.aspx>  ravimiregistris.“

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saatja: Olga Lebedeva <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 31. märts 2025 12:34
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>; Carmen Katariina Sikk
<[email-masked]>; Kristi Sarap
<[email-masked]>
Teema: Postimees palub vastata küsimustele

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere päevast!

Olen Postimehe ajakirjanik Olga Lebedeva. Oleksin väga tänulik, kui te
leiaksite võimaluse vastata minu päringule teisipäevaks.

Toimetuse poole pöördunud lugejad väidavad, et Eesti apteekidest on
kadunud retseptiravimid hemorroidide raviks ja sümptomite leevendamiseks
küünalde kujul, saadaval on ainult kreemid. Nende sõnul, kreemid on palju
vähem mugavad kasutada ja seetõttu nad vähem tõhusad.

Seoses sellega tahaksime teada saada, kas ongi see nii ja kui jah, siis
mis juhtus? Kas need ravimküünlad on igaveseks kadunud või on see mingi
ajutine katkestus? Miks see katkestus tekkis ja millal see lõpeb? Millist
alternatiivset ravi saab pakkuda patsientidele, kes ei saa osta küünlaid?

Lugupidamisega,

Olga Lebedeva.